Motivacijsko pismo je nadopuna životopisu, odnosno tvoja prilika da se dodatno istakneš pred poslodavcem i da navodima iz životopisa daš kontekst. Najvažnije pitanje na koje njime možeš odgovoriti je zašto si baš ti idealna osoba za tu poziciju, a upravo je to odličan povod da ipak odlučiš napisati motivacijsko pismo, zar ne? 😊
U nastavku ćemo ti prikazati osnovna četiri odlomka koje bi tvoje motivacijsko pismo trebalo sadržavati.
Uzglavlje
Motivacijsko pismo ima formu poslovnog pisma, stoga u uzglavlju na desnoj strani navedi podatke pošiljatelja, odnosno svoje podatke (Ime i prezime, e-adresa i broj mobitela), a na lijevoj strani podatke primatelja pisma, odnosno poduzeća (Naziv i adresa poduzeća).
Uvodni odlomak
Uvodni dio motivacijskog pisma iskoristi za predstavljanje i isticanje informacije za koje se radno mjesto prijavljuješ kako bi poslodavcu od početka bilo jasno za što se prijavljuješ jer ponekad u jednom trenutku postoji nekoliko otvorenih pozicija u istom poduzeću. U maksimalno nekoliko rečenica napiši tko si, za što se prijavljuješ i otkud znaš za oglas za posao. Primjer:
Poštovani,
studentica sam 3. godine preddiplomskog studija računarstva na Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Ovim putem se prijavljujem na oglas za posao za Junior Web Developera na koji sam naišla na profilu Vašeg poduzeća na LinkedInu.
Prvi odlomak: motivacija, interesi i vrijednosti
U prvom odlomku poveži svoje interese i karijerne ciljeve s radnim mjestom na koje se prijavljuješ.
Za pisanje prvog odlomka bit će ti jako koristan uvodni dio oglasa za posao gdje poslodavac navodi kratki opis poduzeća i radnog mjesta. Također, uzmi si vremena i dodatno istraži poduzeće. Pročitaj više o njihovim vrijednostima, projektima, proizvodima, klijentima s kojima surađuju, tehnologijama koje koriste na njihovim internetskim stranicama, društvenim mrežama ili kontaktiraj kolegu ili prijatelja za kojeg znaš da radi ili je radio u tom poduzeću te se direktno raspitaj o njima. Posjeti događaj poduzeća na kojem se predstavljaju ili događaj poput Job Fair Meetupa na kojem ćeš neposredno od zaposlenika poduzeća saznati zanimljive informacije.
Nakon što je istraživanje gotovo, razmisli o svojim karijernim ciljevima, interesima, vrijednostima i motivaciji i poveži ih s informacijama o poduzeću koje ti se čine najzanimljivije i s radnim mjestom za koje se prijavljuješ. Tako će poslodavac dobiti ideju o tvojoj motivaciji za prijavu i o tome kako to da se prijavljuješ baš za to radno mjesto i baš za njihovo poduzeće, a to te može izdvojiti od ostalih kandidata.
Kod ovog odlomka je jako važno zadržati autentičnost, odnosno odlično je kada specificiraš što ti se konkretno sviđa kod radnog mjesta i poduzeća za koje se prijavljuješ. To bi značilo da izbjegavaš generičke rečenice poput: ,,Želim raditi u Vašem poduzeću jer ste vodeće poduzeće u automobilskoj industriji u Hrvatskoj.“ Nakon provedenog istraživanja, moći ćeš specifično navesti što to za tebe znači da su vodeći (npr. imaju projekt razvoja autonomne vožnje, surađuju s inozemnim tržištem na projektima koji čine vožnju sigurnom za vozače, svojim zaposlenicima daju veliki prostor za vlastita istraživanja u području automobilske industrije,…) i to povezati sa svojim preferencijama.
Drugi odlomak: kompetencije i postignuća
Drugi odlomak je tvoj prostor u kojem ćeš istaknuti svoje osobne i stručne kompetencije koje te čine odličnom osobom za baš to radno mjesto.
Za početak, ponovno uzmi pred sebe svoj šalabahter – oglas za posao i podcrtaj znanja i vještine koje se traže. Zatim izdvoji ona znanja i vještine koje posjeduješ i razmisli o situacijama u kojima možeš prikazati korištenje određenog znanja ili vještine.
Ako se u tvom oglasu za posao traži npr. znanje programiranja u programskom jeziku C++, navedi projekt, kolegij, radno ili volontersko iskustvo, praksu ili vlastiti projekt na kojem možeš prikazati svoju razinu znanja. Odlično je, ako osim znanja jezika, kroz navedeni primjer možeš navesti i još koje znanje koje se navodi u oglasu ili prikazati vještinu poput timskog rada ili delegiranja zadataka.
Na kraju navoda situacije, spomeni i koji je bio rezultat tvog rada – koji je tvoj konačni produkt. Je li to bila internetska stranica trgovine zdrave hrane ili optimizacija rute robota?
Za što jednostavnije pisanje prvog i drugog odlomka, predlažemo ti da pročitaš naš prijašnji blog o koracima prije pisanja motivacijskog pisma i riješiš pripremljeni materijal. 😉
Pozdravni odlomak
Na kraju iskoristi prostor za vlastiti proaktivni poziv na akciju u kojem ćeš spomenuti kako se raduješ povratnoj informaciji ili kako se raduješ upoznati ih i reći im nešto više o sebi. Također, zahvali im se na pažnji i razmatranju tvoje prijave.
Kao i kod svakog drugog poslovnog pisma, i kod motivacijskog pisma je važno pozdraviti primatelja te se potpisati.
Za motivacijsko pismo je poželjno da je sastavljeno na jednoj stranici, tako da prilikom pisanja pokušaj optimizirati rečenice i prilagodi svako pismo radnom mjestu za koje se prijavljuješ. Slijedi zahtjeve iz oglasa za posao koji će ti pomoći u odabiru najvažnijih informacija, a za lakši početak pisanja prezumi pripremljen predložak za motivacijsko pismo.
Kada sastaviš pismo, slobodno nam ga, uz oglas za posao za koji se prijavljuješ 😉, pošalji na careers@fer.hr za individualiziranu povratnu informaciju.