Možda sjediš u sobi, po stoti puta refreshaš koronavirus.hr i pitaš se kad će sve ovo prestati. Možda ti se život nastavio kao i do sada. Možda uz cijelu ovu situaciju još imaš i priliku naučiti što stvarno znači rad na daljinu i provjeriti je li točno onako romantičan i savršen kao što o njemu pričaju.
U jučerašnjoj anketi na Instagramu nam je većina odgovorila da radi od doma. Ako si među njima i ovo ti je prvo iskustvo rada od kuće, imamo nekoliko korisnih savjeta koji će ti pomoći u organizaciji, a koje i mi koristimo da bismo lakše radili naš posao od kuće. 🙂
Komuniciraj
Sada kada kolege nisu oko tebe primijetit ćeš koliko manje komunicirate. Dijelom to može biti dobro jer to znači i manje distrakcija, ali sigurno će umanjiti učinkovitost komunikacije. Da bi ti bilo lakše raditi, dogovori s kolegama i nadređenima pravila i način rada. Možda sada već nekoliko dana svi radite od doma, ali uvijek je dobar trenutak za organizaciju. Možda ćete početi organizirati kratke svakodnevne video pozive ili aktivno komunicirati na Slacku ili sličnim alatima.
Komunicirajte i za zabavu. Šala u #random na slacku, zajednička jutarnja kava, dijeljenje ručka ili pivo poslije posla, sve preko video poziva, naravno.
Razgovaraj i s cimerima ili ukućanima. Podijeli s njima svoj raspored, reci kada i kako te mogu doći nešto pitati, pogotovo ako radiš u nekom od zajedničkih prostora kao što je kuhinja ili dnevna soba. Ako imaš video pozive, dobro bi bilo da je iza tebe zid ili barem da upozoriš ukućane da ne prolaze iza tebe. Moglo bi biti simpatično, a i malo neugodno, za njih ili za tvoje sugovornike. Sigurno ti neke situacije već mogu pasti na pamet. 🙂
Alati i oprema
Osnovno što će ti trebati za rad su računalo i pristup internetu. Uz to, provjeri imaš li pristup svim alatima i radnim okolinama. Ako ti nešto ne radi javi to odmah nadređenom ili odgovornim kolegama.
Uz to, dobro će ti doći i slušalice, mikrofon i kamera. Većina prijenosnih računala imaju ugrađene mikrofon i kameru, samo bi bilo dobro provjeriti rade li. Od mikrofona u laptopu bolji bi bio izdvojeni mikrofon ili onaj integrirani sa slušalicama kako ne bi hvatao puno okolnog šuma. Ne brini ako nemaš poseban set, i slušalice s mikrofonom koje dolaze uz mobitel mogu poslužiti.
Uz sve ono što inače koristiš na poslu sada ćeš vjerojatno češće koristiti komunikacijske alate poput MS Teamsa, Google Meeta, Zooma, Slacka, Discorda ili Mattermosta. Pogledaj nekoliko jednostavnih videa s uputama ili pitaj kolege za savjet kako ih koristiti. Najvažnije – opusti se, to su alati kao i svaki drugi. 🙂
Raspored
Za rad o doma treba malo više discipline nego što to na prvu izgleda. Manjak discipline dovest će do toga da ti se dani pretvore u bezličnu masu kućanskih aktivnosti, posla i izgubljenog vremena. Rad od doma može lako pojesti cijeli tvoj dan i izazvati frustraciju – niti imaš slobodnog vremena za sebe niti ti je prihvatljivo što i koliko si danas napravio.
Zato si jasno odredi kada počinješ, kada završavaš i kada su ti pauze. Kada je gotovo, gotovo je, ali kada radiš radi. Grubo pravilo je da na svakih 60 minuta posla napraviš 10 minuta pauze.
Neka ti pauza bude razgovor s ukućanima, šetnja do balkona, kava ili čaj, ali izbjegavaj šetnje do frižidera i grickanje iz dosade.
Radno mjesto
Ako ga imaš, doradi ga, očisti, a ako ga nemaš napravi ga. Ako ti nedostaje opreme, pitaj što možeš posuditi iz ureda (npr. dodatni monitor). Ako doma nemaš ergonomski stolac i stol vjerojatno ćeš morati češće ustati i protegnuti se.
Izbjegavaj raditi iz kreveta, ali iskoristi fleksibilnost novog prostora. Možda primijetiš da ćeš neke stvari raditi bolje za stolom (možda za one koje ti treba više pažnje i koncentracije), dok ćeš druge uživati raditi na balkonu ili kauču (na primjer neke kreativnije poslove).
Rezultati
Bilježi što si napravio, kako zbog sebe tako i zbog kolega. Ako još ne koristiš alat za praćenje zadataka, sada je dobro vrijeme da počneš. Trello je koristan i učinkovit, no možda ti se svide MS To-Do, Wunderlist ili Google Keep. Naravno, i dobra stara bilježnica je super način, a preći crnim markerom po izvršenom zadatku daje neopisiv osjećaj zadovoljstva. Probaj! 🙂
Na početku dana odredi što ćeš sve napraviti i prati svoj napredak tijekom dana. Zahtjevnije zadatke pokušaj napraviti odmah u početku, dok ti je koncentracija još na najvišoj razini. I izbjegavaj pasti u zamku „još samo ovo pa gotovo“ jer se lako može dogoditi da je ponoć, a ti si još uvijek za radnim stolom.
Imaj razumijevanja
Nekim kolegama će se možda biti teže prilagoditi na ovaj način rada ili imaju dodatne izazove, na primjer, uz to što rade sada uz sebe imaju i djecu na koju moraju paziti. Zato imaj razumijevanja i nađi način kako da im izađeš u susret ili pomogneš.
I najvažnije – opusti se i druži se s ljudima preko svih ovih komunikacijskih kanala. To su i dalje tvoje kolegice i kolege.