Nakon što saznaš kako ti LinkedIn može pomoći u karijeri i otvoriš račun, dolazi vrijeme da ispuniš svoj profil. „ Što da upišem kad nemam radnog iskustva?“, „Kakvu sliku da stavim?“, „Kako da se povežem s ljudima?“ – to su samo neka od pitanja koja ti mogu proći kroz glavu ili se pojave u razgovoru s kolegama i prijateljima, a mi ti donosimo odgovore.
Odaberi odgovarajuću profilnu i naslovnu fotografiju
Uz headline, fotografija je ono što će osobe koje posjete tvoj LinkedIn profil prvo vidjeti. S obzirom na to da je ta fotografija nekima možda prvi susret s tobom, osmjehni se na njoj da ostaviš simpatičan i pristupačan dojam. Također, obrati pozornost na datum i kontekst fotografije – selfie iz srednjoškolskih dana u klubu s najboljom prijateljicom nije dobra opcija. Zamoli nekoga da te fotografira (portret fotografiju) ispred neutralne pozadine u business casual odjevnoj kombinaciji. Što se tiče naslovne fotografije, ako već imaš posao možeš staviti vizual poduzeća koju koriste ostali zaposlenici, a ako ga nemaš stavi vizual ili fotografiju povezanu sa svojim studijem, strukom ili poslovnim interesima.
U headlineu jasno izrazi svoju trenutnu poziciju
Headline služi kako bi osobe koje se susretnu s tvojim profilom znale čime se baviš. On bi trebao biti jasan, jednostavan i konkretan. Prilagodi ga svojoj željenoj industriji koristeći ključne riječi kako bi osobe koje pretražuju imale razlog kliknuti na tvoj profil. Izbjegavaj hiperbole poput „nagrađivan“, „najbolja“ i slično. Možda ti se čini da bi korištenje takvih riječi moglo privući poslodavce, ali često djeluje kao hvalisanje i preuveličavanje vlastitih postignuća.
Opiši svoja zaduženja i uspjehe na prethodnim pozicijama
Pri navođenju radnog iskustva obrati pažnju na pisanje opisa. U njima ukratko opiši svoja zaduženja i navedi vlastita postignuća na toj poziciji. Opise piši fokusirajući se na ono što možeš pružiti potencijalnom budućem poslodavcu. Također, za razliku od životopisa, na LinkedIn možeš staviti svo svoje radno iskustvo, nevezano za specifično područje u kojem radiš ili želiš raditi. Ako nemaš radnog iskustva, dodaj kolegije s fakulteta koji su relevantni za tvoje željeno područje rada. U opisu napiši koja su tvoja usvojena znanja i vještine na tom kolegiju te kako su ona primjenjiva na posao.
Dodaj svoja postignuća
Uz navedeno obrazovanje, dodaj razne pohađane edukacije, tečajeve, sudjelovanje na konferencijama, projektima ili natjecanjima i dodijeljene certifikate. LinkedIn je mjesto na kojem možeš napisati sve ono što ti ne stane u životopis, odnosno što nije vezano za konkretnu poziciju za koju se prijavljuješ, stoga iskoristi priliku i „pohvali se“ svim svojim uspjesima.
Aktiviraj se i umreži u poslovnu zajednicu
LinkedIn je ipak društvena mreža zato za umrežavanje u poslovnu zajednicu izdvoji malo vremena i aktiviraj se na njemu. Pošalji zahtjev za povezivanje osobama s kojima radiš ili sudjeluješ na projektima, a ako ne znaš hoće li te se sjećati uz zahtjev pošalji kratku poruku u kojoj ćeš navesti vašu poveznicu. Nakon povezivanja klikni „sviđa mi se“ na objave koje te osobe dijele, komentiraj ili podijeli njihovu objavu ako ti je jako zanimljiva ili je vezana uz tvoje područje rada. LinkedIn nudi opciju „endorse“ kojom drugima možeš poduprijeti vještine koje su naveli na svom profilu. Ako se povežeš s ljudima s kojima već radiš ili sudjeluješ na projektima, podrupri njihove vještine za koje primjećuješ da aktivno koriste, a možda zauzvrat i oni „endorsaju“ tvoje.
Iako će ti se možda na početku činiti da ti je LinkedIn profil prazan, ne odustaj od njega već ga aktivno dopunjavaj jer možda upravo kroz njega dođeš do svog posla iz snova. Ako ti treba pregled LinkedIn profila ili pomoć pri pisanju, javi se za savjetovanje.