Naziv pozicije: Business Operations Manager
Naziv poslodavca: Microblink
Godina diplomiranja: 2014.
Mentor: izv. prof. dr. sc. Zvonko Kostanjčar
Profil/smjer studija: Informacijska i komunikacijska tehnologija / Obrada informacija
Bok, moje ime je Jasmina Begušić. FER mi je bio jedan od dva uža izbora nakon srednje škole – na kraju sam se na njega odlučila metodom manjeg otpora. No, nisam požalila! Da mogu paralelno voditi još jedan život, bavila bih se i medicinom.
U privatno vrijeme i na poslu sam ovisnik o problem solvingu. Opuštam se raznovrsnim treninzima i kuhanjem – bez srama priznajem da sam pala sam na zadnji trend pečenja sourdough kruha (koji poprilično iskušava granice mojih problem solving sposobnosti!).
Kako je izgledao tvoj karijerni put? Na koji način si mijenjala radna mjesta i pronalazila nove poslove?
Na početku diplomskog studija bila sam uvjerena da ću putem znanosti, jer nam je to u obitelji jaka crta. Na Erasmus razmjeni (za koju smatram da je izvrsna prilika za osobni i profesionalni rast!) na sveučilištu u Aalborgu je veliki naglasak bio upravo na tome i tamo sam otkrila da sam puno više praktični tip i odlučila već tada da ću ići “u industriju“. Pred kraj fakulteta sam dobila priliku proći trotjedni Infobip campus program i zaposliti se kao studentica nakon toga, gdje sam i nakon diplome nastavila raditi kao full stack developer. Makar sam znala da to nije moj dugoročan put, naučila sam puno toga i to mi je dalo odlične temelje za sve buduće poslove. Nakon par godina sam na preporuku prijatelja prešla u Project management vode – prvo u Shoutemu, a zatim u Fiveu. Kad sam shvatila da mi nedostaje produktno okruženje, prešla sam u Microblink (opet preko prijatelja i bivših kolega). Tu sam već tri godine i mijenjala sam opis posla par puta – preko prvog Project managera u firmi, pa sve do Business Operations Managera, što sad radim.
Većinu mog dosadašnjeg karijernog puta vodila sam se motom “ajmo probati, zašto ne“ u trenucima kad nisam imala pametniji plan i dosad mi je to samo pružilo odlične prilike iz kojih sam jako puno naučila.
Kada razmišljaš o svom iskustvu na FER-u, što ti je pomoglo u pripremi za karijeru?
Najviše način razmišljanja kojeg sam razvijala tokom studija, makar to nisam osvijestila sve do kasnije u karijeri. Kroz studij se dosta stavlja naglasak na kritičko sagledavanje situacija, stalno postavljanje pitanja “zašto“, razvijanje problem solving mindseta. Studij traži od nas širinu sagledavanja problema, prilagodljivost i snalažljivost, te budi inženjersku znatiželju – sve to mi je dalo odličan temelj za sve pozicije koje sam dosad obnašala. Rekla bih da su to univerzalno primjenjive vještine.
Što je najkorisnije što si naučila tijekom svoje karijere?
Dvije stvari bih posebno izdvojila, obje vezane uz dobru komunikaciju i suradnju (izrazi koji se često koriste i shvaćaju kao floskule!). Prva je da je (aktivno) slušanje vrlo podcijenjena vještina koja vam može donijeti jako puno uspjeha. Srećom, može se trenirati (i vječno usavršavati). Druga je da je za uspješnu suradnju krucijalno biti sposoban u potpunosti se staviti u tuđu glavu/kožu/cipele (sve skupa!), biti otvoren prema sagledavanju situacije iz njihove perspektive i iskreno se truditi razumjeti motivaciju iza nečijeg stava ili odluke. To je posebno bitno u konfliktnim situacijama – tek kad to možemo, zaista možemo ići prema uspješnom rješavanju problema.
Prije nego sam to osvijestila, imala sam manje razumijevanja prema ljudima i prije bih se (nepotrebno) dovela u stanje frustracije. Koliko vidim, to je česta zamka za neiskusne profesionalce – a to smo uglavnom svi netom nakon diplome!
Koji su tvoje odgovornosti na radnome mjestu?
Vodim mali tim koji radi s vodstvom firme (Leadership team). Naši prioriteti direktno su određeni potrebama poslovanja u datom trenutku. Vodimo razne projekte i programe, od kojih su neki čisto istraživačke prirode (da damo sumarnu sliku nekog problema vodstvu), neke vodimo jer nemamo još dedicirane timove za to (često nam ti projekti otkriju stvarne potrebe za novim timovima), dok su neki transformativne prirode (to su najkompleksniji programi, s često nepredvidivim preokretima).
Naš glavni zadatak je dati neutralan pogled na poslovanje, misliti prvenstveno na uspjeh poslovanja kao cjeline, identificirati prilike za rast i razvoj, te predložiti jasne implementacijske planove.
Imamo tri poslovne vertikale trenutno i moj tim radi sa svima, tako da imamo priliku raditi na svakakvim izazovima.
Koliko su važne društvene i komunikacijske vještine u tvom poslu? Jesi li svjesno radila na njima ili si ih stekla kroz rad?
Iznimno su važne. Većina mog posla oslanja se na to da znam kako doći do ljudi i informacija. Moram znati prilagoditi komunikaciju grupi s kojom radim (a to se stalno mijenja), sukladno njima prilagoditi rješenja i znati ih predstaviti timovima tako da stvarno dobijem njihov “buy in“. Bez dobrih komunikacijskih vještina to je puno teže, jer se unosi dosta trenja i nesporazuma. Velik dio moje energije i vremena ide upravo na to.
Radila sam na njima svjesno i stekla sam ih kroz rad – išla sam na edukacije i individualni coaching koji puno pomažu, ali do određene mjere. Na kraju, svaki čovjek je individua, svaka situacija je po nečemu posebna. U svakoj komunikaciji, trebali bi prilagoditi svoj pristup upravo toj osobi na taj dan.
Koji savjet bi dala studentima koji su u potrazi za poslom?
Ostanite znatiželjni i iskoristite svaku priliku koja vam se nudi, posebno na početku karijere jer je rizik tada najmanji, a nikad ne znate koja vrata vam to može otvoriti!